
30 apr Cases og anbefalinger?
Som virksomhed er noget af det vigtigste, hvordan dine kunder oplever din rådgivning. Det er derfor en stor fornøjelse hver gang man modtager en tilbagemelding fra en kunde.
De fleste virksomheder præsenterer cases eller anbefalinger på virksomhedens hjemmeside.
Men må man egentlig dele disse tilbagemeldinger på hjemmesiden?
For de indeholder personoplysninger og dermed omfattet af persondatareglerne, – derfor skal man sikre sig at man har et lovligt grundlag for delingen.
Oftest sker det ved hjælp af samtykke, – så spørg kunden om tilbagemeldingen må bruges på hjemmesiden! Ved samtykke skal man i øvrigt huske at kunden kan trække sit samtykke tilbage når som helst og så har man ikke længere en lovlig grund til at have udtalelsen på hjemmesiden – og så skal den tages ned.
De fleste kunder er heldigvis helt med på at deres udtalelse bruges på hjemmesiden og at man linker til dem.
Jeg troede egentligt at jeg havde ret godt styr på det med GDPR, men så mødte jeg Vicky. Der er jo så mange ting, man slet ikke ved at man skal tage stilling til - det ved Vicky heldigvis og hun har en evne til at forklare det, så selv jeg forstår det! Jeg vil anbefale Vicky til hver en tid
Stine Engberg - www.plusvisuel.dk
Vi har fået hjælp fra Vicky fra vblraadgivning.dk til at gennemgå vores håndtering af persondata. I denne proces har Vicky været meget behjælpelig og tålmodig. Hun satte sig ind i vores behov og hjalp os med vores håndtering af data fra første kundekontakt og kunne oplyse og advare os om eventuelle ”huller” i håndteringen. Jeg besidder selv en juridisk indsigt, hvorfor jeg med sikkerhed kan sige, at Vickys faglighed ikke fejler noget! Jeg anbefaler Vicky på det varmeste!
Rasmus Jacobsen - www.thoroejacobsen.dk
Vicky har været behjælpelig i forhold til persondatapolitikken i mit firma. Jeg kan varmt anbefale Vicky til andre! Vicky kom to gange, hvor jeg blev sat grundigt ind i alt, hvad der var relevant i forhold til mit firma, ja faktisk fik jeg et helt kursus. Herudover leverede Vicky alle nødvendige dokumenter og mere til – hun brugte meget tid på såvel telefon samt mailkorrespondance, når der var noget jeg havde brug for i forbindelse med mit firma. Den mest troværdige og ”nede på jorden” hjælp, jeg længe har fået. Man er aldrig i tvivl om Vickys kompetencer! Jeg vil til hver en tid vende tilbage, hvis jeg får brug for hjælp.
Susanne Meldhede - www.viva-social.dk
Jeg har været igennem et rådgivningsforløb om bl.a. persondatapolitik. Det er et emne jeg ikke tidligere har haft held med at begribe ordentligt – og da jeg er selvstændig dur det ikke rigtig. Vicky gennemgik nemt hele virksomheden med mig, og jeg fik hurtigt et overblik over, hvordan det store billede ser ud, og hvad jeg kun behøver at fokusere på. Jeg har endda fået en utrolig overskuelig oversigt over hvad jeg skal gøre og hvornår. Fantastisk! At mødet var noget mere hyggeligt og “levende” end jeg havde forventet, er i min optik en kæmpe bonus. Det føles fantastisk at have styr på det OG forstå hvad det betyder. Og skulle jeg støde ind i tvivl og spørgsmål, er hun min livline. TAK Vicky
Louise Helmann - www.detaljeriet.dk
Hos Rikke Vejen – Humanistisk Terapi går vi højt op i diskretion og sikkerhed af persondata. Det var derfor også meget vigtigt for os, at finde en god rådgiver indenfor dette område. Hos VBL Rådgivning har vi fået en super service og god sparringspartner, hvor vi grundigt blev introduceret til de datakrav, som netop vores virksomhed skulle opfylde. Vicky er meget grundig og sørger for, at alle detaljer er på plads og uddybet til punkt og prikke, så det er nemt som virksomhed at implementere og dermed overholde lovgivningen. Vi medgiver den varmeste anbefaling til VBL Rådgivning.
Rikke Vejen - www.rikkevejen.dk
Det er første gang, at jeg har oplevet at alt det juridiske arbejde vi har gennemgået idag, har føltes som en lethed. Jeg blev helt smittet af Vickys engagement, hendes nærvær, humor og glade personlighed. Vicky er virkelig passioneret i sit arbejde og formår at viderebringe et budskab på en professionelt måde, som jeg forstår. Tak for en rigtig beriget dag og god service.
Lenette Rasmussen - www.n-focus.dk
KVALITET EN ÆRESSAG, RIMELIGE PRISE -NÆH NU MÅ JEG BEDE - OG BEHAGELIG BETJENING
Hr. Schwann, 1. mand i Damernes Magasin